תקציר



העבודה שלי עוסקת בנושא ייצוג גברים בפרסומות כאשר הדילמה המרכזית שלי עוסקת במה שבין שינוי לשימור בכל הקשור לייצוג גברים.
הנושא שלי מדבר על איך מראים ומציגים לנו את הגברים בפרסומות כיום ובעבר האם הייצוג השתנה או השתמר עם השנים ,האם מה שהיה קיים בעבר עדיין רלוונטי וקיים או שזה השתנה לכן אני באה להראות האם קיים שינוי בפרסומות של הגברים מהעבר עד ההווה או השתמר.
תמיד יש שיח ציבורי על איך התקשורת מבנה ייצוג של נשים ועד כמה זה לא מוסרי לעיתים ולא אחראי מצד התקשורת. שמתי לב שעל ייצוג של גברים לא מדברים כמעט בכלל.הייצוג הנשי מקבל הרבה תשומת לב, במיוחד מצד פמינסטיות, בעוד שהייצוג הגברי מוזנח לעיתים כאשר הוא בעצמו לא פחות שובניסטי מהייצוג הנשי.
הייצוג הגברי הרווח בתקשורת הוא גבר מיני, סקסי ומסוקס. גבר מפרנס וחזק, עם מכוניות יוקרה, ווקס בשיער וכמובן הגוף מלא בשרירים.
בעבודה זו אנסה למפות את ייצוגו של הגבר באמצעות ניתוח פרסומות ואראה את השינוי שחל בייצוג זה מהעבר ועד היום. נראה שהייצוג של הגבר לא מנותק מהייצוג של האישה כי היחס של הגבר, גם אז וגם היום, אל האישה הוא אלמנט חשוב בהבניית הייצוג הגברי הרווח היום עד היום.
בעצם מטרתי העיקרית בעבודה זו היא להבין האם קיים שינוי בייצוג הגברי ואנחנו בדרך לזמנים טובים ושווים יותר בין שני המינים? או האם דווקא קיים שימור בייצוג הגברי ואנחנו עדיין תקועים בקונספציות ישנות השייכות לעבר?
המסקנה העיקרית שלי היא שהאישה מוצגת כחלשה לאורך כל השנים לעומת הגבר שהוא החזק ובעל הפקודה,הגיל הלבוש ותפקיד האישה מסביר את זה שלגבר יש תפקיד והוא חד משמעי של הגבר ולאישה יש תפקיד שהוא חד משמעי של האישה ולשתיהם יש יוצא מין הכלל אך לא הרבה.
ייצוג גברי הוא לא ייצוג בתקשורת אלא יש לו כח גדול הרבה יותר ממה שאנו חושבים לפעמים, הוא מבנה תפיסה מגדרית ומשפיע לאין ערוך על המציאות המגדרית שלנו, איך נשים תופסים דברים איך גברים תופסים נשים, איך אנחנו לומדים להתנהג אחד לשני
שאלת מחקר-כיצד הייצוג הגברי בפרסומות משנה את התפיסה המגדרית בתקשורת או משמר אותה?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה