בהתחלת העבודה מאוד רציתי להראות שהתפיסה שלנו המגדרית לא נכונה ואף שגויה במהלך העבודה למדתי הרבה על הייצוג הגברי וגם על הנשי,שהתחלתי את המאמרים מאוד נהנתי לקרוא את החומר של המאמרים אך בסקירה היה לי יותר קשה ומורכב אך למדתי משם המון ואני חושבת שזה יעזור לי בעתיד. לאחר מכן התחלתי את החקר ששם בעצם ניתחתי טקסים תיקשורתים בעזרת תמונות שזה היה החלק האהוב והמעניין ביותר כי נכנסתי לפרסומות של היום שהם עדכניות ואהובות וניתחתי אותם פעם ראשונה מפן שונה ותקשורתי ולא סתם לראות בטלוויזיה בבית לכן החלק הזה גם היה הכי חשוב בעבודה הוא גרם לי לראות עם באמת השאלת מחקר שלי רלוונטית או לא האם יש שימורים או שינויים ומה באמת. במהלך העבודה היו עוד דברים שעשיתי כמו מיתולוגיה ותקציר ומקורות מידע (ביביולוגרפיה) מהכל נהנתי ומהכל למדתי והסקתי מסקנות. התוצאות לא חד משמעיות אומנם יש שינוי גדול במעמד האישה שפעם הייתה רק בבית ולא מפרנסת והיום רואים את הנשים בחוץ ועובדות ואת הגבר גם מקלח את הילדים ומכבס את הכביסה יש שינויים אך יש גם שימורים זאת אומרת שיש גברים שכן נשארו רק המפרנסים ושמקטינים את האישה ויש כאלו שלא. לכן המסקנות שלי מהמחקר זה שקיים שינוי אך ישנו גם שימור. התובנה שלי מכל העבודה הזאת ומהחקר זה שגבר ואישה צריכים להיות שווים ושלא צריך להיות לנו תפיסה מגדרית בראש ששגויה בגלל פרסומות שמחדירים לנו לראש דברים שבכלל יכול להיות לא נכונים. מצד אחד עדיין קיים ייצוג הגבר הצעיר, הגבר כבר לא לבוש בחליפות באופן גורף כמו פעם. עדיין עומדת לצידו אישה יפה. הוא עדיין תומך בה כי הוא עדיין החזק מבין שניהם. התובנה העיקרית שלי זה לא להיות מושפעים תחת פרסומות ותחת הגדרות של אנשים ושל החברה בכלל. מהמחקר למדתי שיש כל מיני אלמנטים שמאפיינים את הפרסומות מהעבר ומהיום אך ישנם דברים שנשמרו וישנם דברים שהשתנו בייצוג הגברי ובכלל אצל תפקיד האישה לכן המסקנה שהגעתי אליה היא שהייצוג הגברי הוא לא ייצוג בתקשורת אלא יש לו כוח גדול הרבה יותר ממה שאנו חושבים לפעמים, הוא מבנה תפיסה מגדרית ומשפיע על המציאות המגדרית שלנו, איך נשים תופסים דברים איך גברים תופסים נשים, ובכלל איך אנחנו לומדים להתנהג אחד לשני.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה