מתודולוגיה

שאלת המחקר שלי היא - כיצד הייצוג הגברי בפרסומות משנה תפיסה מגדרית או משמר אותה? בחרתי דווקא בשאלת מחקר זו כי רציתי לראות האם חלו שינויים בייצוג הגברי לאורך השנים והאם עברנו דרך והשתנינו או שדווקא התפקיד המסורתי של הגבר נשאר אותו תפקיד? בנוסף, בחרתי בתפקיד זה כי לאורך השנים במגמת תקשורת דיברנו רבות על ייצוג האישה המשתנה ורק כדרך אגב דיברנו גם על ייצוג הגבריות הבלתי נפרד מזה של האישה. הגיע הזמן לתת את הדעת גם על הייצוג של הגבר, לו יש תפקיד חשוב במציאות של הנשים והגברים כאחד.
שיטת המחקר שלי היא ניתוח טקסטים תקשורתיים מסוג פרסומות. סיווגתי את הפרסומות שבחרתי לשתי תקופות עיקריות; פעם והיום. כשאני מדברת על פעם, אני מתכוונת פחות או יותר לשנות ה50-70 והיום לעשור האחרון פחות או יותר. היה חשוב לי פשוט מרחק מספיק גדול של שנים על מנת שאוכל לבדוק מה בייצוג השתנה ומה דווקא נשתמר.
היתרונות במחקר שלי הם שקודם כל אני מדברת על נושא שחדש לי יחסית וכמעט כל דבר היה לי חדש ומעניין ואני מקווה שגם לכם הקוראים כמובן. דבר שני, שיטת המחקר שבחרתי יכולה לענות בצורה המיטבית על שאלת המחקר. כי אנתח פרסומות מתקופות שונות ומתחומים שונים על פי אלמנטים דומים ובכך אוכל בעצם לראות את השינוי.
החסרון בשיטת המחקר הוא שאני אמורה לנתח נושא שלא מוכר לי ולנסות להסתכל עליו באופן ביקורתי ואני פשוט מקווה שאצליח לעשות את זה טוב. כי הטקסטים התקשורתיים הם ישנם, הביקורת תבוא אך ורק ממני ולא תתבסס למשל על דעת קהל. מקווה שאצליח לעשות עבודה טובה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה